2014. márc. 9.

Tóhoku - Kiállításon jártunk

Sziasztok Bogyókák!

Megint jó régen írtam utoljára, de most újra itt vagyok, mert egy Japánnal kapcsolatos rendezvényen vettem részt, erről pedig mindenképpen be kell számolnom :)

A Néprajzi Múzeumban február 12. és március 5. között volt látogatható az Egy hányatott sorsú vidék, Tóhoku kézműves hagyománya c. kiállítás. A célja a 2011. március 11.-én történt katasztrófa által sújtott Touhoku vidék kézműves és iparművészeti alkotásait bemutatni. A kiállításról bővebben a Japán Alapítvány oldalán olvashattok ezen a linken.

Múlt hét szombaton a kiállítás keretén beül egy családi napot rendeztek különféle érdekes programokkal. Lehetett sushit kóstolni, japán teát inni, kokeshi babát készíteni, yukatát próbálni, japán játékokat kipróbálni, origamizni. Mindemellett persze a kiállítás is megtekinthető volt.
Kirával és Rikával el is döntöttük, hogy ezt nem hagyhatjuk ki :) Szombatonként Kira sminksuliba jár, így délelőtt 10-kor ott kezdünk, mert ezúttal én voltam a modellje. Címlap fotó volt a téma, így kaptam egy gyönyörűen csillogó kék sminket. A koliba visszafelé menet az emberek rendesen bámultak is :D 

A koliban gyors ebéd, és hétköznapi smink feldobása után már indultunk is a kiállításra. 
Elsőként megszemléltük a kipakolt portékákat, amik mind gyönyörűek voltak, de nem igazán pénztárca barátok, így csak gyönyörködtünk bennük egy kicsit :) Aztán a sushi kóstoló következett, ahol fini lazacos sushit vadásztunk le, nyamm~
Ezután felmentünk megnézni a kiállítást. Gyönyörű dolgokat láttunk, nekem főként a lakkozott dobozok és egyéb lakozott dolgok tetszettek, valamint a kimono anyagok. :) 


Ezután kis várakozást követöen sikerült a kokeshi baba készítő asztalkához is odaférni. Nagy volt ott a tömeg, sokan szerették volna próbára tenni kézügyességüket és egy saját maguk által készített kokeshi babával hazatérni. A mi serénykedésünk eredményei:
  Következő programnak a yukata próbát választottuk, ahol hatalmas sok kígyózott, sokan szerették volna magukra ölteni a kimono egyszerűbb, nyári változatát. Sajnos Kirának időközben el kellett menni, így nem tudta kivárni, mire sorra kerültünk (;___;) Nélküle nem volt ugyan olyan ♥


Már majdnem 18 óra volt, mire végre Rikával yukatában billeghettünk és elkészültek a képek:

Mindjárt kész az öltözékem




Nagyon jó délután volt, láttunk sok szépet és jól szórakoztunk \(^o^)/


Egyik szerda este az Örökmozgó Filmmúzeum egyik vetítésére ültünk be, ahol a Yume-chiyo, a gésa c. kicsit régebbi filmet néztünk meg. Fogalmazzunk úgy, hogy érdekes volt :'D Viszont mindenképpen sikerélmény volt, hogy japán nyelven ment a film és értettem o∩_∩o


A végére még pár kép~

Ezt a gyönyörű dobozkát Marianna csinálta nekem, Volt egy régi dobozom amit dekopázs technikával kicsit felturbózott Marianna. Teljes szerelem *-*


Végre van egy saját Battle Royale példányom *O* Már többször is olvastam, de vagy könyvtári vagy kölcsön kapott példány volt, de most már én is egy kötet boldog tulajdonosa lehetel \(^o^)/ Anya találta az egyik könyvesboltban hihetetlenül leértékelve~


Az újdonságok sorában a következő egy újabb Ebay-es szerzemény, ez a tigrincses felső *o*


Az előző körmeim cuki rózsaszín masnikkal~ ♪


És a jelenlegi körmöm. A megszokottnál kicsit egyszerűbb~☆


Lanusnál voltam a héten látogatóba, mert szegény eltörte a lábujját, így gipszben fekszik otthon. .__. Vittem neki két csomag gyógyulást elősegítő  gumicukrot, és pedig kaptam két csini fülbevalót *-*


Kétszer is főztem gyouzát nem nagy idő eltéréssel. Egyik alkalommal csak úgy ebédre magunknak, másik alkalommal pedig Tomi is nálunk volt, így megint gyouza lett a menü. Nyammm~♪


Ettől a félévtől az egyetemen elkezdtem japán jelnyelvet tanulni, Kirával közösen járunk. Az egyetemen péntek délutánonként tartja a foglalkozást egy nagyon kedves japán néni~ Én szoktam Kirának tolmácsolni :D Nem vagyunk sokan, de a hangulat mindig remek és már egész sok mindent tudok :) Nagyon élvezem az órákat és tetszik a gondolat, hogy a jövőben komolyabban is foglalkozzak vele.


Ezt a képet pedig azért hagytam a végére, mert a mai naphoz kötődik, ugyanis megyünk japán teaszertartásra a Marumoto teaházba *-* Természetesen lesz róla beszámoló :)
A jegyeket elővételben kellett megvenni, úgyhogy Kirával egyik késődélután el is mentünk megvenni őket a Deáktól nem messze lévő csinos kis üzletbe. Sok gyönyörű dolgok árulnak. Na meg finom dolgokat is, többek közt dorayakit. Kira olyan aranyos volt, hogy meghívott egyre, így boldogan tömtük magunkba a jegyekkel a zsebünkben, hazafelé tartva ezt az édes babkrémmel töltött finomságot~


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése