2014. szept. 16.

Koli, avagy a következő 1 évem lakhelye

Sziasztok!

Ígérem, hamarosan lesz bejegyzés az eddigi eseményekről, de mióta megérkeztem alig van lélegzetvételnyi időm, és a többiekkel együtt még mindig küzdünk az időeltolódásból adódó alvási/ébrenléti problémákkal, de lassan kezdjük megszokni.
Úgyhogy időszűkében most inkább egy képes beszámolót hoztam a koliról, ahol majdnem egy éven át fogok lakni, így gondoltam megmutogatom kicsit (^v^)

Az egyetemtől gyalog max. 5 percre van a koli, az udvarra kilépve látszik az egyetem.
Van csudálatos műfüvünk is és biztonsági kamera őrzi a bejáratot.
Miután bepittyenettük az ajtón a megfelelő szupertitkos beléptető kódot (mellesleg a számok helye mindig máshol van, szóval tényleg muszáj a számokat megjegyezni, nem úgy mint az otthoni kolinál, ahol a mozdulatsor volt meg ^^)  belépünk és egy szép tágas előszoba fogad. Itt a cipőt természetesen le kell venni és külön, szoba szerint a saját polcra felrakni és papucsra cserélni. Én mezítlábas típus vagyok, így én ezt a papucs szolgáltatást nem igazán vettem még igénybe~




Az előszobából balra kanyarodva, majd megint balra a folyosó végén van egy szintén tágas konyha-étkező. Itt is van mindenkinek saját polca szoba szerint, valamint két nagy hűtő is. Egyik az első, míg a másik a második emeleté. A kajára rá kell írni a szobaszámot, így nincs keveredés és nem hammoljuk meg más eledelét. Mondjuk mi még semmit nem tettünk bele, a szobánkban lévő kis hűtő eddig kielégítette az igényinket.
Van több rizsfőzőgép, vízforraló, mikró, sok edény, lábas szóval nagyon komfortos, lehet sütni-főzni kedvünkre.



A szemetet természetesen szelektíven gyűjtjük a konyhában erre a célra elhelyezett kukákban. A tetején lévő képekkel illusztrált leírás ad némi kiindulási pontot mit hova, de azért nem minden volt tiszta az elején ^^


 

A földszinten van még egy fürdőkádas fürdőszoba és egy zuhanyzó is. Én eddig a zuhanyt választottam. Ma szó szerint hideg zuhanyként ért minket, hogy nem volt meleg víz. Történt ugyanis, hogy meglepett ma minket egy földrengés és ilyenkor a gáz automatikusan biztonsági okokból lezáródik. Viszont mire ezt észrevettük már este volt, így a gázszolgáltató csak holnap reggel tud kijönni. (・・。)ゞ




A zuhanyzó tipikus japán style, a víz középen gyűlik össze és folyik le. Két része van, az egyikben lehet vetkőzi/öltözködni a másikban pedig lebonyolítani a pancsit.





Az emeleten nincs zuhanyzó, csak egy sima mosdó pár hatalmas mosógéppel kiegészülve, amik amúgy a lenti zuhanyban is vannak. Még nem használtuk őket, de majd lesz a használatukról eligazítás holnapután, ami azért ránk fér :'D




Valamint van lent is és fent is egy-egy WC helyiség. Sokkal kulturáltabb, mint a pesti koli volt. És persze a WC fűthető ülőkés, popsi öblítős, távirányítónak beillő gombpanellel. Viszont felfedeztük, hogy rendelkezik néminemű hiányossággal. Zenélni ez a modell nem tud :D
A WC-ben külön papucska van készítve, ezt illik/kell/javallott használni.










A képen elég hosszúnak tűnik a folyosó, pedig valójában annyira azért nem az ^^


És végül a szobám, amiben próbálkozom a rend megtartásával inkább kevesebb, mint több sikerrel. Nekem ez sose ment (⌒_⌒;)
Alvási célokra az emeletes ágyat választottam, az mindig is tetszett és így megmarad a másik ágy, hogy pakolja rá ezt-azt. Már látom is magam előtt, ahogy csinos kis ruhahalom fog tornyosulni rajta rövidesen~
Nagyon tágas és kényelmes szoba, van légkondi, saját hűtő és rizsfőző. Én máris nagyon szeretem, kis otthonos (。’▽’。)♡






Csináltunk ma Ancsival videót is a koliról, amire reményeim szerint a média szakos tanáraim nem fognak rábukkani, mert nem vagyok biztos benne, hogy maradéktalanul elégetettek lennének a frenetikus teljesítményemmel (^^")
A hangomat továbbra sem szeretem felvételen (se), sőt visszahallgatva arra is rádöbbentem, hogy pösze vagyok kissé xD Ez volt a nap tanulsága.


Igyekszem legközelebb egy tartalmasabb beszámolóval készülni, most lesz pár szabadnapunk, úgyhogy majd szorgoskodom (੭ˊ͈ ꒵ˋ͈)੭̸*✧⁺˚

3 megjegyzés:

  1. Szia, én is hasonló foglalkozást szeretnék (japánban), és azt szeretném kérdezni, hogy egy ilyen egyetemhez mennyire kell tudni japánul vagy esetleg angolul ? Japánul felsőfokon vagy elég a középfok is ?

    VálaszTörlés
  2. Hát nem egy tipikus magyar kollégium~ :D Én csak egy hónapot töltöttem (bírtam) koliban itthon, de itt asszem én is kényelmesen ellenék pár évig :D Jó szórakozást/tanulást, amit éppen csinálsz :)

    VálaszTörlés
  3. Via, köszönöm szépen :) Én mondjuk Pesten is kolis voltam, nem is volt más választásom, és bár nem volt egy 5 csillagos hotel, én szerettem ^^ Bár ez azért sokkal komfortosabb :D

    Petra, ezt az ösztöndíjat egyetemistaként tudtam megpályázni, mert az otthoni egyetemem és a Josai partner egyetemek ^^ Amúgy nem kell hozzá túl magas szint, jött olyan is aki még kezdő és szinte nem is beszéli a nyelvet, de olyan is, aki meg nagyon jól. Szóval változó szinteken vagyunk, de azért annak aki tud könnyebb dolga lesz, ugyanis az órák japánul lesznek ^^

    VálaszTörlés