2014. okt. 21.

Egy kicsit az egyetemről

Sziasztok!

Lenne bőven mit mesélni, megint sok kalandom volt, de sajnos idő híján vagyok, így egy rövidebb bejegyzésre van most csak időm, így gondoltam mesélek egy kicsit az egyetemről.

Először is kezdjük az órarendemmel, íme:
(ami bevallom, Lí-chan blogjáról loptam, mert lusta disznó vagyok begépelni, de itt megtekinthetitek a forrást: http://szovaljapan.blogspot.hu/)

Hétfő
-Japán irodalom angol nyelve fordítása - Kioicho Kampusz, Tokyo, angolul (az angolt még csak csak megértem, de önállóan nem tudok mondatot összetenni, úgyhogy vicces lesz. Viszont tegnap volt az első óránk és úgy tűnt, az óra címe nem fedi teljesen a valóságot. Szóval van esélyem elkerülni a csúfos kudarcot)
-EU politikája és gazdasága - Kioicho Kampusz, Tokyo, angolul



Kedd
-Japán nyelvtan - Sakado Kampusz, itt helyben, japánul (szeretem óra, nagyon kedves a tanárnő és sok új nyelvtant tanulunk, így végre azzal is fejlődök, mert egy ideje úgy érzem, megrekedtem. De most fejlődésre fel!)
-A logikus gondolkodás módszerei 1. - Sakado Kampusz, itt helyben, japánul (Egy mindig boldog bácsi tanítja és főként kanjik közti különbségekről beszél, amit a kínaiak értenek, mi kevésbé)

Szerda
-A logikus gondolkodás módszerei 2. - Sakado Kampusz, itt helyben, japánul
-Társadalom és kultúra Európában - Sakado Kampusz, itt helyben, angolul (Mivel angolul van nem állok a helyzet magaslatán, de nem rossz. Mondjuk eddig csak egy óránk volt, mert múlt héten elmaradt ^^)
-Seisaku seminar (szakos szeminárium) - Sakado Kampusz, itt helyben, japánul (Ez az óránk is az előző órát tartó tanárral van, csak végre japánul. Érdekesnek ígérkezik, japánokkal vagyunk párban és egy tetszőleges, Japánnal kapcsolatos témáról kell összehoznunk egy előadást. Én a japán jelnyelvet választottam)
-Mai japán törvények és politika - Sakado Kampusz, itt helyben, japánul (Ez az óra az, aminek a vizsgáján egy csoda segítségével fogunk átmenni. A bácsi egész órán bőszen írja, persze olvashatatlanul kanjik tömkelegét a táblára. Nem igazán vagyunk képben. Hogy szemléltessem a helyzetet:





Csütörtök
-Speciális japán nyelvképzés - Sakado Kampusz, itt helyben, japánul (Az óra hasznos, viszont a Tanár úr olyan hangosan (ordít) beszél, hogy egy füldugó beszerzésén gondolkozom, úgy lehetne talál elérni a rendes hangerőt)
-Nemzetközi kapcsolatok - Kioicho Kampusz, Tokyo, angolul (Ezen a héten lesz először, úgyhogy egyenlőre még nem tudok róla nyilatkozni. Viszont azon felül, hogy angolul lesz, egyből 3!!! lesz belőle egymás után, úgyhogy már most vannak fenntartásaim ^^")

Péntek
-Japán nyelvképzés -  Sakado Kampusz, itt helyben, japánul (Kiabálós bácsi)
-Speciális japán nyelvképzés - Sakado Kampusz, itt helyben, japánul (Repeta a kiabálós bácsiból)
-Nemzetközi kapcsolatok - Sakado Kampusz, itt helyben, angolul 
-Európa társadalmi gazdasági helyzete - Sakado Kampusz, itt helyben, angolul (Az előző órával azonos bácsi tartja, tehát belőle is repeta van, és valójában nem tanár, hanem diplomata. Az óra bizonyára érdekesebb lenne, ha többet értenék belőle, így viszont időnként elkalandozom a japán nyelv tanulás felé ^^)

Szóval nagy vonalakban így zajlik egy egyetemi hetem. A órák közt 10 perces szünetek vannak, a 2. után pedig 50 perc, akkor van az ebédidő. Mi általában a suli menzáján eszünk, mert olcsó és finom. Hétfőn és csütörtökön pedig irány Tokyo, ahonnan estére sikerül hazaesni. Tegnap órák után hazafelé még egy Book Off-ba is bementünk Ikebukuroban, egy könyvet keresve az egyik órához, amit végül nem leltünk meg, viszont megint szemrevételeztük a telefonokat (az ösztöndíj egyre közeleg!), valamint megvettem az Inuyasha manga első kötetét *o* Nem vagyok egy nagy anime/manga rajongó, de az Inuyashának köszönhetem, hogy megismertem Japánt és beleszerettem a nyelvbe, a kultúrába, az országba, és hogy most itt vagyok, így örökre különleges helyet fog elfoglalni a szívemben. Ezek után 108 yenért igazán nem hagyhattam ott ♥ Valamint sikerült beszereznem egy jelnyelv könyvet is. Már az otthoni egyetemen is elkezdtem a jelnyelv tanulást és szeretném itt is folytatni. Persze könnyebb volt a többiekkel közösen, de azért egyedül is fogok tudni fejlődni. Minden nap szeretnék kicsit tanulni, ha csak 2-3 új jel megtanulására lesz időm, akkor annyit ^^

Szerdánként órák után még megyünk a Jikku-be is, vagyis egy társaság japán és külföldi diákokból. Szervezünk közös programokat is, valamint most készülünk egy sulis rendezvényre, ahol a diákok bemutatják a saját országukat. 
Van még egy tervünk ha végre megkaptuk az első ösztöndíjunkat: úszni! Van a sulinak saját uszodája, így ki szeretnénk használni a lehetőséget és sportolni kicsit. Hogy hova fogjuk beszorítani azt még nem tudjuk, de mindenképpen szeretnénk eljárni.

Reggelenként nagyon rosszul esik felkelni, pedig nem is kezdődnek olyan korán az órák, mint otthon. De ahogy elnézem mindenki kezd kifáradni, pedig még az elején vagyunk. De ettől függetlenül nagyon élvezem, szeretek ide járni és igyekszem minél többet tanulni és fejlődni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése