2015. ápr. 2.

Orvosi vizsgálat japán módra és betekintés a tantárgyfelvételbe

Sziasztok!

Most egy kis kitérőt teszek a kirándulásos beszámolóktól és a ma délelőtt történt orvosi vizsgálatunkról mesélek kicsit, mert hogy itt ez is merőben más, mint otthon.
Kezdjük ott, hogy otthon az egyetemen nincs is orvosi vizsgálat. Ellenben itt minden év elején van.
A sulihoz jön az orvosi osztag a felszerelésivel és mindenféle eszközökkel együtt.
A lányoknak reggel 9 órakor, a fiúknak fél 10-kor kellett megjelenni a helyszínen.
Először is mindenki kap egy kék fóliát, ami két kitöltendő papírt és egy kis zacsit, benne meghosszabbított fülpiszkálóra emlékeztető valamivel, erre később térek ki. A két papír kitöltésekor olyan alapvető adatokat kérnek csak, mint név, diákszám, születési dátum és nem. A továbbiakban ők folytatják a töltögetést, minden állomásnál rákerül egy újabb adat az egészségi állapotunkról.
Elsőként a tüdőröntgen van, ami remek lenne, ha egy éven belül nekünk ez már nem a 3. lett volna. Kellett egy otthon, amit a többi egyéb papírral együtt ki kellett küldeni az ösztöndíjhoz. Aztán mikor megjöttünk csak nekünk, külföldi diákoknak is rendeztek egy ilyen orvosi vizsgálatot, majd fél évvel később ma a harmadik. 


Egy nagyobb sátor várt minket, ahol kaptunk egy kék zubbonyt, hogy mégse már felül pucéran álljunk a gép elé, közszemlére téve domborulatainkat, mint otthon. Valamint felkészültek voltak, hajgumit is kapott, aki elmulasztott volna hozni. A sátorból nyílt egy kocsi, amiben a röntgen berendezés kapott helyet. Gyorsan haladtunk, flottul volt vezérelve a menet.
A felöltözést követően átmasíroztunk a szemben lévő épültbe, ahol egyből a mosdóba irányítottak minket és itt kap szerepet a fentebb már említett fülpiszkáló imitáció. Nos a vizelet vizsgálathoz itt nem egy kis pohárba céloz, majd csurgat az ember, hanem egy hosszú fa pálcika végén lévő vattapamacsot kell célba venni, majd ha sikeres volt a művelet vissza kell azt helyezni a kis zacsiba.
A teremben először is odaadtuk a produkciónkat, ami mellé gyorsan bedugtak egy indikátort és a színváltozásnak megfelelően újabb adatok kerültek a lapunkra.
Ezt követően megmérték a vérnyomásunkat is, az enyém kicsit alacsony.
A következő teremben testsúly és magasság mérés várt ránk. Először is kaptunk még egy papírt pár kérdéssel arra vonatkozóan, hogy az elmúlt egy évben voltunk-e betegek és ha igen, akkor mi volt a baj. Ezt követték a mérések. A testsúlyom nem lepett meg, tudtam, hogy fogytam mióta itt vagyok, bár előtte se voltam egy molett típus. Ráadásul mivel olcsó elég sokat nassolunk, szerintem annyi csokit, csipszet és jégkrémet ettem meg már mióta itt vagyok, mint otthon 2-3 év alatt. Ennek ellenére a sok egészséges ételnek köszönhetően vékonyabb lettem.
A testmagasság mérés ellenben már előzőleg is meglepett, ugyanis összementem a jelek szerint xD
Míg otthon 168 cm voltam, itt 166,5 cm! Ha ez így lenne, annak kifejezetten örülnék, bár nem tartom lehetségesnek, hogy összemenőben volnék ^^"
Végül az utolsó teremben a szemvizsgálat következett. Itt bele kellett nézni egy gépbe. Mivel Ancsi még bajban van a japánnal, így én mentem előre próba nyuszinak. Mikor belenéztem a gépbe több oszlopot láttam, miket felváltva számok és C-k tettek ki. Lefelé haldva ezek egyre kisebbek lettek, valamint az elsőnek C-nek tűnő hiányos kör bejárata mindig más felé nézett. Jobb, bal, fent, lent. A feladat az volt, hogy a doktornő mondott egy számot, mondjuk 7. Akkor az ember megkereste a hetest és az alatta lévő C bejáratának irányát bemondta. Ebben az volt a vicces, hogy ugyan mindet kitudtam nézni, de még magyarul is bajban vagyok a jobb és a bal meghatározásával, ugyanis rendszeresen összekeverem őket. ^^"
Szóval úgy nézett ki a dolog, hogy térdet rogyasztva pucsítok a gépbe meredve és miközben válaszolgatok még a kezemmel is kalimpálok a megfelelő irányba. Remekül festhettem xD
Majd következett Ancsi, szintén térd rogyaszt és pucsít. Doktor néni mondja a számot én fordítom Ancsinak. Ancsitól érkezik az iránymeghatározás, azt fordítom a doktor nőnek. Alig bírtuk nevetés nélkül xD
Végezetül leadtuk a papírokat és már mehettünk is az utunkra.
Gyorsan végigzongorázták az egészet, nem kellett sehol sokat várnunk, pörgősen és flottul ment minden. Nagyjából 40 perc alatt végeztünk is mindennel.

Egy óra múlva pedig megkaptuk az új félévben felvehető tárgyak listáját és a lapot, amin le kell adni a választott órákat.  Merthogy a technika országában nincs ám Neptun meg ETR, itt ez még manuálisan történik. Nem ismerik azt az örömöt, amit a Neptunba való bejelentkezésért és az órák felvételéért vívott harc jelent. Hogy milyen csodás is hajnaltól kezdve a gép előtt görnyedni és viritykelni valami koffein forrást, miközben az ember frissítgeti a Neptunt, hogy az ki ne dobja, ami amúgy meg is fog történni, méghozzá pont a cél előtt és következik a hajtépés és a magyar nyelv válogatott, cifra kifejezései.
Ehelyett itt van egy vékonyabb füzetke az órákkal, időpontokkal és kódokkal. Na meg egy vaskos rózsaszín könyv, amiben ha egy óra részletesen érdekel lehet tájékozódni. A nyomtatványt kitöltve le kell adni a tanszéken, ők pedig rögzítik a felvenni kívánt tárgyakat. Leadáshoz is szintén be kell menni és ők kihúzzák papírról, valamint a rendszerből is törlik.
Ebben a félévben 10 órát kell felvennünk és ezúttal ebből csak egy van, amit kötelezően megszabtak. Délután össze is állítottuk az új órarend tervünket. Az összes lehetséges japán órát fel szeretném venni, így elvileg 5 tanóra keretében tanulom majd a japánt. Egy könnyed angolt is felveszek, hátha ragad rám valami, na meg sport órát is választhatunk, így a röpit néztem ki magamnak, remélem beférek és nem telik be gyorsan ^^ Ha mégis, akkor B tervnek a teniszt tartogatom~

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése