2011. febr. 4.

setsubun

Yo~

Beléptünk a februárba. Állítólag Tokyo-ban ez a leghidegebb hónap >.< Bár mostanában inkább javult az idő, na de hátra van még a java ^^ Viszont hivatalosan tegnaptól tavasz van, ugyan is február 3.-án Japánban 'setsubun', az az évszak váltás történik. Ez úgy zajlott, hogy az esti menü sushi volt, amit szigorúan beszéd nélkül kell elfogyasztani a megfelelő irányba nézve. Idén dél-délnyugati (vagy délkeleti? o_O) irányba kellett. Ez minden évben változik, de Ayaka nem tudta megmondani, hogy mi alapján xD Természetesen lehet a sushi-t készen is vásárolni, de mi itthon készítettük el. A legjobb rész az, amikor a minden (rizs, tojás, ubi, rák) rákerült a nori lapra (alga lap), és fel kell csavarni :D Az elsőt Ayaka csinálta, mi meg szurkoltunk neki, hogy sikerüljön :D A másodikat már én csináltam, és nekem is sikerült ^^


A sushi elfogyasztása után következik a legmókásabb rész, amikor is dobálni kell. A suliban is kaptunk tájékoztatást a setsubun-ről, és hogy ilyenkor babot szokás dobálni. Én ebben a hitemben vártam a dobálás pillanatát, amikor is babok helyett földimogyoróval találtam szembe magam :D Ayaka elmondta, hogy mivel bab formájú, a mogyoró is jó :D Utána olvastam a neten, hogy pörkölt szójababbal történik általában amúgy a dolog ^^
A mogyoró zacsija nem veszíti el még a szerepét, miután a mogyikat ki szedi az ember belőle, ugyan is úgy van megcsinálva, hogy ördög maszkként funkcionáljon :D
Így Ayaka Snoopy bábjára felhelyeztük a maszkot, és jól megdobáltuk mogyoróval xD

Közben pedig azt kell mondani, hogy: "Oni wa soto, fuku wa uchi!" vagyis ördög kifelé, szerencse befelé :D
Tehát a dobálás célja, hogy a családok elűzik a rossz szellemeket a házukból :)
De még nincs vége :D A mogyit összeszedtük, és mindenki annyi szemet eszik, ahány éves. Ez is az ez évi szerencséhez kell. :) Úgy hogy most otthon is mindenki álljon neki mogyorót dobálni és enni :D

chuu~

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése