2011. febr. 2.

Japán nap

Hi Minna!

Szombaton végre egy kicsit Japán tradicionális részébe is bepillanthattam. :)
Takeshi-vel mentünk egy külföldieknek szervezett Japán Napra.
Miután megérkeztünk egyből egy kedves hölgy elkalauzolt egy szobába, ahol felöltöztettek yukata-ba másokkal együtt *-*
A yukata a kimono-hoz hasonló, de sokkal könnyebben és gyorsabban fel lehet venni, és az ára is barátságosabb, ha az ember venni szeretne :) Nyári kimono-nak is szokták nevezni. Tradicionális viselet.
Remélem, sikerül majd egy sajátot is beszereznem ^^

Az átöltözés után Takeshi-vel beültünk a terembe, ahol az első program volt megrendezve, mégpedig a 'buyo', vagy is transznacionális japán tánc.
Egy rövid megnyitó után el is kezdődött. Nagyon szép két táncot láttunk, majd egy 5 fős csoport is előadott egy táncot, és közölték, hogy ezt most nekünk megtanítják :D Így a székeket gyorsan elpakoltuk, és következett az okítás.
Hát nehezebb volt, mint amilyennek ránézésre tűnt ^^ Persze nagyon élveztem :) Aztán jött a sokk, amikor többszöri elpróbálás után mondták, hogy akkor most a színpadon mutatjuk be a frissen szerzett tudományunkat O_O kb 10 fős csoportokba rendeztek minket, majd vártunk a sorunkra.
Mindenki parázott, hogy jajj, mi lessz itt xD Közben összebarátkoztam egy nagyon kedves koreai lánnyal, Iesuru-vel :)


És végül elérkezett a mi időnk :D Szerencsére a sensei (tanár) is csinálta, így sikerült összehozni :D
Miután minden csoport megvolt, rövid fotózkodás következett, meg hogy remélik, élveztük. Még szép :D

Ezután vissza tipegtünk az öltözködős szobába, visszavedlettük a saját ruhánkba, és mentünk a következő programra. Mivel kb 50-en voltunk, 2 csoportra osztottak minket, így én először a tea készítés rejtelmeiben merülhettem el. Iesuru a másik csoportba került, így elváltunk, és csak Takeshi-vel mentem.
Viszont gyorsan összebarátkoztam a mellettem ülő két taiwan-i sráccal :D


Először egy rövidített tea ceremónia bemutatót láthattunk. Teaceremónia = sadou, vagy is A tea útja.
És nem csak nézhettük, meg is kóstolhattuk. :) Ez a tradicionális tea porból készül, amit forró vízzel felöntenek, és egy kis pemzli segítségével, a tojás felveréséhez hasonló erős mozdulatokkal keverik el, de csak akkor jó, ha habos lesz a tea.


Mivel keserű íze van előtte sütit esznek. Több féle süti is van, mi most olyat kaptunk, ami ankou-val, vagyis édes babkrémmel volt töltve. Finom. De tényleg :D


A süti elfogyasztása után következett a tea megivása, ami nem olyan egyszerű ám :D Először is, a csésze, amiben kapod, díszített, de csak az egyik fele. Úgy kapod, hogy a díszített oldala néz feléd. Az óra mutató járásával megegyezően kettőt kell rajta fordítani úgy, hogy a kép ne feléd nézzen. Így a sima oldaláról szüpürtyölöd fel a kicsit bizarr színű teát, ami mellesleg nagyon forró >.<
Illik 3 kortyban felhörpinteni. Majd megint jön a forgatás úgy, hogy közben a ujjaddal letörlöd azt a részt, ahonnan ittál. ^^ Amúgy annyira nem volt sztem vészesen keserű, én rosszabbra számítottam :D Ezek után aki akart, saját maga is készíthetett egy teát. Természetesen én akartam :D Így két adag zöld lötyit guríthattam le xD A következő állomás pedig a 'kadou' volt, vagy is a virág rendezés művészete, az ikebana. Mindenki megkapta a maga virágjait, és következhetett az alkotás, miben tanárok segítettek. Nagyon kedves sensei segített nekem :) Vátunk itt, vágtunk ott, ide szúrtunk egy virágot, oda szúrtunk egyet, állítottuk így is, úgy is, és végül elkészült :D És haza is hozhattuk *-* Na persze nem tálkástól xD Így szét szedtük, papírba csomagoltuk és most itthon díszeleg egy vázában :)

A sensei-el:

Még Bush-al, a taiwani-i sráccal beszélgettem egy kicsit. Kiderült, hogy a Waseda Egyetemen tanul, és van egy magyar srác is. Így elkértem a nevét, már váltottunk is pár email-t Facebook-on. Pont másnap utazott vissza Magyarországra, de február végén jön vissza, és akkor találkozunk, na meg bemutat a többi magyarnak is, ugyan is minden hónapban egyszer szoktak találkát tartani :)
És azt is megtudtam, hogy minden hétfőn a Japán Nap szervezői szerveznek összejövetelt, ahol külföldiek és japánok tudnak beszélgeti egymással, és örömmel várnak *-* Nagyon örülök ennek a lehetőségnek :) Sajnos most hétfőn még nem tudtam menni, mert a külföldi regisztrációs kártyámért kellett mennem Nerima-ba. Egyedül mentem, és sikerült *-*
A recepción megkérdeztem, hova kell mennem. Útbaigazítottak, majd összetalálkoztam egy kedves hölggyel, aki megkérdezte, hova megyek. Mutatom a papírkám, erre mondja, hogy Ő pont ott dolgozik, kövessem :D Így gyorsan kézhez is kaptam a kártyámat :)
Jövőhéten pedig megyek az összejövésre *-* Remélem oda találok majd xD 13.30-tól kezdődik, én meg 13-ig suliban vagyok, így késni fogok, de azt mondták, nem gond :)

Ma pedig tesztet írtunk. Szerintem nem volt nehéz :)

Jah, és Che-t kikérdeztem, hogyan kell mondani helyesen a SHINee tagjainak a nevét :D
Jonghyun - Dzsonhján
Key - Kí
Onew - Onyú
MinHo - Minho
TaeMin - Teemin
(sz N-eket alig hallhatóan ejtik ^^)
És a kedvencem, hogy T.O.P-t ok nem tíópí-nek mondják, ha nem 'Táp'-nak :D Azt se tudta miről beszélek, mikor mondtam, hogy Tíópí xD Mikor leírtam, és rájött, szakadt a röhögéstől xD
Jah, és Joel tegnap is alkotott :D
Haza felé ilyet szólt, hogy : Chiken ha kawaii kara, chikin ramen wo tabemasen. Vagy is: A csirke aranyos, ezért nem eszek csirkés ramen-t xD
Na meg azok a hangutánzó szavak, amiket használ, és közben mutogat xD Che-vel mindig dőlünk a röhögéstől xD
Tegnap ez egyik szituációs gyakorlatnál pont össze kerültek, és mögöttem ültek. Che pedig Joel-t parodizálta, amitől kisebb fajta röhögőgörcs kerített hatalmába, amit igyekeztem elfojtani, lévén óra közepén ültünk xD

Szóval a napjaim vidáman telnek :D
Remélem otthon is mindenki jól van ;)

Chuuuuu~

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése