2011. márc. 1.

Ghibli Museum

Yo!

Szánom-bánom, de megint elvagyok maradva ^^ Gomenne~

A következő pótolni valóm, a Ghibli Múzeumban való látogatásom Che-vel.
A Ghibli egy nagyon híres japán rajzfilmstúdió, rengeteg fantasztikus anime látott már napvilágot a kezük nyomán, mint pl az egyik kedvencem, a Chihiro szellemországban, vagy a Majo no Takkyyuubin, ami egy 1989-es anime, de még nem láttam, viszont teljes oda vagyok a benne szereplő cicáért, Jiji (Dzsidzsi)-ért, úgy hogy be van tervezve a megnézése ^^


Egy csütörtöki napon suli után battyogunk a vonat állomás felé, mikor Che megkérdezi, hogy elmegyünk-e a Ghibli Múzeumba. Persze, mennék én szívesen, na de mennyi a belépő? Erre elő kapta a már megvásárolt jegyeket, én meg csak pislogtam xD Nagyon biztos volt a dolgában :D Egy meghívásra ugye nem lehet nemet mondani, így elindultunk Mitaka-ba, mert ott található a múzeum.


Mivel már javában ebédidő volt, először is ettünk. Sikerült gyorsan fellelni egy olcsó kis hammolót, ahol isteni kimchi-t, ettem, ami eredetileg koreai étel, és csípős, mint általánosságban az összes koreai kajai. Che nem kimchi-t rendelt, és mondta, hogy ha túl erős, akkor majd cserélünk, de nem volt vészes, úgy hogy végül nem lett csere-bere :)
Majd elindultunk a múzeumhoz. Van külön busz is, ami elvisz, de pénztárca kímélő megoldást választottuk, és gyalog mentünk. :)


Még amúgy is volt bőven időn mikorra a jegy szólt. Így kb 20 perces séta után értünk oda, de még időnk lévén megnéztük a közeli parkot, majd egy padon ücsörögve beszélgetéssel töltöttük az időt.


Mikor meséltem, hogy Magyarországon amikor barátok találkoznak puszilkodnak, teljesen ledöbbent, hogy na de a nyílt utcán!? xD Ettől mind a japánok, mind a koreaiak rendszerint sokkot kapnak :D

A múzeumban sajnos tilos volt a fotózás, pedig nagyon csidi-csudi volt *-*


Rengeteg érdekes dolgot láttunk. Bepillanthattunk egy rajzfilm megszületésének menetébe, láthattunk több fél módját is az emberi agy megtévesztésének, hogy az álló képeket/bábukat mozgónak véljük, és olyan rajzokat láttunk, hogy az államat vhol a bokám környékén sikerült fellelnem. Ha nem tudtam volna, hogy kézzel készült, biztosra vettem volna, hogy fotó. Elképesztő volt.
Che persze teljesen oda volt, hogy mennyire szépek, ugyan is ő is tanult rajzolni, és azóta már láttam is egy rajzát, ami annyira, húúú *-*

És volt rengeteg Jiji *-* Persze az ajándék shop is rengeteg különféle Jiji termékkel csalogatott, de oda csak a nyálunkat csorgatni mentünk be ^^

Kb. 1-5-2 órát töltöttünk el itt, majd vissza séta a vonathoz és irány haza.
Nagyon jól éreztem magam, és megint rengeteget nevettünk :)
Nagyon örülök, hogy Che az osztálytársam lett, mert imádom a fejét :D A legjobb barátom lett az osztályból :)

És annyira jó fej, hogy kölcsön adta az egyik külső meghatóját. (akinek több is van xD) Meséltem neki, hogy teli van a laptopom, nincs már rajta semmi hely, de nincs pénzem venni egy külső meghajtót, a DVDre írás pedig megint csak nem jó, mert haza fele igen csak megdobná a csomagjaim súlyát :S Erre másnap a kezembe nyom egy picurka, kb fél cm vastag fekete vmit. Ez mi? Hát külső vinyó o_O nagyon kis pöttöm :D és amíg nem veszek egyet, használjam nyugodtan *-* Szóval most átmenetileg megoldódott a helyproblémám, de mindenképpen vennem kell egy sajátot...

És amit még elakartam mesélni, mint érdekesség, és mivel ma is esett az eső eszembe is jutott, az az esernyők dolga. Ugyan is nagyon praktikusan megoldották, hogy esős időben ne legyen probléma a nedves esernyőkkel. A leggyakoribb megoldás az, hogy az üzletek, éttermek, stb-ik előtt van egy állvány, miből hosszú, vékony zacsik lógnak, pont esernyőkre szabva. Az ember csak belecsusszantja az esernyőjét, a zacsi leszakad, és már lehet is haladni befelé. Kifelé mentet csak levesszük a zacsit, és az erre a célra elhelyezett szeméttárolóba beledobjuk.
A ritkábbik verzió az, amikor esernyő tartó dobozok vannak, és mindenki ott leteszi az esernyőjét, majd kifele menet elviszi a SAJÁT esernyőjét, természetesen. Pl a suliban is ilyen van.

Ennyi voltam mára, most megyek vacsizni ^^ Nektek pedig jó étvágyat az ebédhez! :D

Baibaaai~

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése