2012. febr. 23.

egy kis japán fejtőrő~


Yo~

Ma miközben nézelődtem a neten egy blogra bukkantam, amit egy Japánban járt emberke írt. Kitett egy fejtörőt, amit a vonaton látott.
A japán vonatok többségén színes kijelzőkön lehet nyomon követni a következő megállót, hogy hány perc van hátra az érkezésig és hogy melyik vonalakra lehet átszállni. És vannak olyan vonalak is, amiknek a vonatain egészen TV szerű kijelzőkön reklámok, felhívások is mennek, valamint esetenként fejtörők is.
A következő kis fejtörőt is egy vonatozás alkalmával látta a blog írója, nekem pedig nagyon megtetszett, így gondoltam én is megosztom :)

A képen látható 10=246 ugyebár helytelen, de egyetlen pálcika áthelyezésével igazzá lehet tenni.


A megfejtéshez egy kis japán nyelvtudás is szükséges, és nem matematika ;)












És a megfejtés:


Vagyis: 1日 = 24h -> 1 nap = 24 óra

Ötletes :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése