2012. ápr. 12.

° japán csereszenyefa ültetés °


Yo~

Ma a városunk gazdagodott 35 japán cseresznyefával \(^◇^)/

A Lyoness Club szervezésesben zajlott az esemény délután, a Rákóczi általános suli előtt, és még a japán nagykövet úr, Ito Tetsuo és felesége is eljöttek (●◠◡◠●) Sőt, még beszédet is mondott, méghozzá magyarul ! Egy hosszabb szöveget olvasott fel és elég ügyesen ment neki ^^

Ito Tetsuo-san és mögötte a suli énekkara

Sajnos az eső nem tudta eldönteni, hogy most essen vagy ne, így kb 10 percenként nyitottuk majd tettük el az esernyőinket ^^

Pár rövidebb köszöntő után végül elkezdődött az ültetés, vagyis inkább csak a gödrök betemetése, mert már tegnap előkészítették a terepet és előre ki voltak ásva a terebélyes gödrök :)

Még a nagykövet úr is ásót ragadott és lelkesen hányta a földet :)

Eközben a nagykövet úr felesége és a tolmácsuk, aki szintén japán, a közelemben csevegtek. Mikor már Ito-san is csatlakozott hozzájuk, egy úr hozta oda a lányát bemutatni, aki most tanul japánul. Ezt örömmel fogadták és el is kezdtek beszélgetni, de kis zavar került a gépezetbe mikor véletlenül úgy sikerült fogalmaznia, hogy ő lakott Osakában, pedig valójában a japán tanárja ^^" Erre persze rögtön elkezdték kérdezgetni, hogy milyen volt Osaka. Ekkor jött rá a lány, hogy valami nem stimmel. Viszont nem tudta, hogyan kell mondani, hogy "Még nem voltam Japánban", így itt kisegítettem. Ekkor minden csodálkozó pillantás rám szegeződött x'D Így végül én is tudtam pár szót váltani velük :) Arról kérdezgettek, hogy hol tanultam japánul, nagyon kedvesek voltak :)

Miután véget ért a kis rendezvény még a Ito-sanék átmentek megnézni a közeli dojo-t, ahova én is velük tarthattam :) A Kecskemét-Aomori Baráti Kör elnökével jóban vagyok és Ő mondta, hogy nyugodtan mehetek én is :)
Miután megnézték a dojo-t, fotó is készült előtte és engem is hívtak, hogy álljak oda (●◠◡◠●) A nagykövet úr integetett, hogy "Kanojo mo, kanojo mo!" :D

Végül visszaindultak Budapestre és Ito-san felesége még integetett is ahogy elhajtott az autó, aminek orrán ott lengedezett egy kisebb japán zászlócska :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése